İmob fuarı beklentileri karşıladı mı? Yoksa hayal kırıklığı mı oluşturdu?

 

Geride bıraktığımız fuar hakkında olumlu, olumsuz değerlendirmemizle, gelecek fuarlarda yapılmaması gereken hatalardan bahsettik.

 

Bir fuarı daha geride bıraktık. 2017’de olduğu gibi 2018’de de fuar hakkındaki değerlendirmelerimizi objektif şekilde buraya yazacağız.

 

Geçen sene fuarın İnegöl ve Ankara firmalarının sayısının artmasıyla tekdüze hale gelmesini eleştirmiştik. Bu sene maalesef ki bu eleştirinin daha da fazlasıyla karşılaştık. Mosfed’in CNR yönetimiyle anlaşamayıp Tüyap fuarına geçmesi, ordan tekrar ayrılıp CNR’de Furniture İstanbul fuarını kurması, İmobdaki kaliteyi büyük oranda düşürdü.

 

Ülkemizdeki en büyük problemlerden biridir. Taklit etmek. Bu fuarlar bize taklit etmenin hangi boyutlara ulaştığını da kanıtlamakta. Geçen sene klasik çalışan firmalar bu sene Art Deco dedikleri ancak anlamını dahi bilmedikleri bir tarza dönmüş durumda. Halbuki atladıkları en büyük nokta, yıllardır oluşturdukları müşteri profilini kaybetmeleri. Dünyadaki büyük firmaları incelersek, bu firmaların 100 yıl geçse dahi çizgilerini koruduğunu, hatta bunu geleneksel hale getirdiklerini görebiliriz. Örneğin wv, bmw, iphone, ford, Microsoft gibi firmalar. Türk şirketlerinin büyümesi için bu analizleri doğru şekilde yapmaları ve kendi şirketlerinde de uygulamaları gerekiyor. Ama maalesef özellikle mobilya sektöründe bu olmadığı gibi, her yıl taklit etmek ve koyun gibi biri atladığında hepsinin peşinden atlaması huyundan vazgeçecek değiller.

 

Peki DEVELİ bu durumda ne yapıyor? Firmamız bu analizlerin çoğunu yaptığı gibi, İmob 2018 de özgün ve farklı çizgiye sahip tasarımlarıyla ziyaretçilerinin karşısına çıktı. Yıllardır çizgisini koruyan tasarımlar yaparak, müşteri profilini koruyup, daha da büyümesini sağladı. Yeni cila teknikleriyle de Avrupa’da rol alabilecek bir firma olduğunu da kanıtlamış oldu.